Generációmenedzsment

A generációmenedzsment fogalmáról nem olyan régóta hallani. Sőt, a generációkról sem esett túl sok szó. Nem foglalkoztunk vele különösebben, mert elég volt annyit tudnunk róla, hogy van a nagyszüleink generációja, a szüleinké, vagyunk mi (a legszuperebb generáció természetesen) és vannak még alattunk is korosztályok. Annyira nem hozott lázba minket a téma, arra meg pláne nem gondoltunk, hogy ezt menedzselni is kellene…

Az elmúlt években azonban jelentősen megváltozott a helyzet és egyre gyakrabban találkozunk a generációmenedzsment kifejezéssel: egyetemi kurzusok, TED előadások, workshopok és tréningek központi témájává kezd válni. Egyre többet hallunk a generációs jegyekről, a generációk közötti szakadékról, az Y és Z generáció újfajta munkahelyi attitűdjéről és úgy általában arról, hogy mennyire másképpen működnek a fiatalabb generációk, mint a korábbiak.

A téma aktualitását és sok területen való érintettségét jelzi az is, hogy az elmúlt 6-8 évben a nagy piackutató cégek sorra készítették el felméréseiket a Y és Z generáció munkához való viszonyáról, motivációs tényezőiről, informálódási és vásárlási szokásairól, ami sok új meglátást hozott magával.

A HR szakmát is kihívások elé állítja az új trend, mert azok a toborzási eszközök, juttatási csomagok, karrierutak, amik eddig hosszú éveken át eredményesen működtek, most kevésbé sikeresek a fiatalabb munkavállalók körében.

Mit lehet tenni?


Hogyan lehet ezt eredményesen kezelni?


 
A generációmenedzsment éppen ezekkel a kérdésekkel foglalkozik,

belátást enged a különböző generációk működésébe, életfelfogásába,
kapaszkodókat, igazodási pontokat ad ahhoz, hogy jobban megértsük mi zajlik körülöttünk,
érzékenyít és nyitottabbá tesz,
eszközöket ad a kezünkbe, hogy jobban tudjuk kezelni a nehéz helyzeteket.
 

Generációmenedzsment szolgáltatásaink